неделя, 28 февруари 2010 г.

Пиле a la Normande (или нещо подобно) с гарнитура от картофки "ветрило"

Неделя ми е любимият ден от седмицата! Всъщност това ми е единственият свободен ден. През останалото време съм на работа, в събота мъкна децата на английски и всякакви производни, но неделята си е само моя:) Тази сутрин ме беше подгонил ентусиазъм да правя понички. Станах в 7,30, измих се, прочетох две рецепти на лаптопа, после реших че много ми се спи, съблякох се и си легнах отново:) После майка ми, която мисли че се преуморявам много, взе децата и ги заведе при разни роднини и така чак до сега!
Предполагам не ви трябва жокер, за да се сетите с какво се занимавах през цялато това време:) Само ще ви кажа, че имам рецепти за публикуване за две седмици напред, придружение със съответния снимков материал:) Мъжът ми го играеше статив и ми държеше рефлекторите и пауса:) Ако не се беше отегчил до безкрайност, можех да продължа и с още нещо:)
Както подобава за един такъв свободен ден, предлагам една засукана рецепта.




 Продукти:

  • 1 цяло пиле. Добре е наистина да е пиле, а не бройлер, но тъй като аз нямам достъп до домашно отгледани пернати, си взех едно охладено от супермаркета.
  • 150 гр. пилешки воденички
  • 150 гр. пилешки сърчица
  • 150 гр пилешки дробчета
  • 2 големи глави лук
  • 3-4 супени лъжици галета
  • 100 гр масло
  • 2-3 с.л течна сметана
  • 60 гр. сирене Филаделфия (или друг вид производно)
  • 1/2 чаша бяло вино
  • 1 връзка магданоз
  • 2 скилидки чесън
  • мащерка, сол, черен пипер

За гарнитурата:

  • 4-5 средни картофа
  • 4-5 скилидки чесън
  • зехтин, сол, розмарин

Ако сте голям ентусиаст (като мен в случая), първо се заемате с обезкостяване на пилето. Не мисля, че мога да го обясня, затова препоръчвам филмчето, което ползвах  за самоучител. Мисля, че и без да правите касапски тренировки и просто напълните пилето, ефектът пак ще е задоволителен. Както и да е, аз така и така го разфасовах, така че сега се придържаме към тази версия. Та след като веднъж сте приключили със сложната хирургична операция, мажете обилно с масло от вътрешната страна, поръсвате със сол и черен пипер. Ще трябва да позакърпите пилето, за да имате възможност да го напълните. Между другото аз не вадих кокалчетата от бутчетата и крилата, за да може след пълненето да запазя формата.
В по дълбок съд задушавате лука в масло или зехтин. Изсипвате при тях нарязаните воденички и сърчица, подправяте със сол, сушена мащерка, черен пипер и задушавате за 7-8 минути. Добавяте нарязаните пилешки дробчета, наситнения чесън, виното и задушавате още 5-6 минути. Махате от котлона, слагатете сиренето филаделфия, галетата и наситнения магданоз. Разбърквате и оставяте да се поохлади 15 минути. Пълните пилето с плънката и зашивате хубаво. Надупчвате леко с вилица, мажете обилно с масло и поставяте  тавичка. Това с надупчването е страшно необходима процедура, в случай че сте обезкостили пилето, в противен случай се надува много и шевът се отваря. Отстрани в тавата нареждате картофките "ветрило". Слагате пилето в предварително загрята на 250 градуса фурна. Печете 15 минути, намалявате фурната на 180 градуса и печете още 40 минути. 5 минути преди  края, вадите пилето и намазвате със сметаната. По този начин си гарантирате вкусна хрупкава коричка.

Картофки Ветрило:

Обелвате и измивате картофите. Режете на филийки около 2 мм, но без да разрязвате до долу. Нарязвате чесъна на тънки филийки. Във всеки разрез на картофа, слагате по една филийка чесън. Посолявате, мажете със зехтин, поръсвате розмарин и печете.

Преди да сервирате, разшивате пилето и слагате във всяка чиня по 1 картоф, плънка и част от нарязаното месо, задължително придружено с часто от хрупкавата коричка. Много добре се получава, ако придружите произведението си с чаша червено вино:)








10 коментара:

  1. Чудесно изглеждащо пиленце!Поздравления за блога Ви!Сигурна съм,че ще намеря хубави гозби и прекрасни снимки.Спорна и вкусна седмица!

    ОтговорИзтриване
  2. Много ми хареса, а и с тази коричка...
    Чакам и другите рецепти :)
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  3. Nanita, Dani, благодаря!
    Желая ви много усмихната и вкусна седмица:)

    ОтговорИзтриване
  4. Много красота, финес и стил в целия блог!
    Поздравления,
    явно е ... ще гостувам често!
    Хубава и успешна нова седмица, Диана

    ОтговорИзтриване
  5. Диана, добре дошла си по всяко време:)))
    Успешна седмица и на теб!

    ОтговорИзтриване
  6. Обожавам такива картофки, а пилето изглежда много апетитно :-)

    И аз ще чакам с интерес следващите рецепти!

    Лека и спокойна първомартенска седмица :-)

    ОтговорИзтриване
  7. Аз за първи път ги правих, но мисля, че вече и на мен са ми любими тези картофки:)
    Пожелавам ти много вкусна седмица и на теб:)

    ОтговорИзтриване
  8. Здравей и поздравления за хубавият блог.
    За вкуса на естието не се и съмнявам, впечатлена съм от доброто представяне и страхотните снимки , ех... ако и мойте са толкова сполучливи....
    Надявам се тука да намеря и съвети и да почерпа идеи..особено от човек който е на "ти" с фотоапарата....и да подобря снимането си.
    Слънчави и спокойни дни!
    Честита Баба Марта!

    ОтговорИзтриване
  9. ghost13, надявам се да сме взаимно от помощ, защото и аз намерих много красиви неща в твоя блог:)
    Честита Баба Марта на всички!

    ОтговорИзтриване
  10. Чудесни рецепти намерих тук. :) Блаодаря.

    ОтговорИзтриване

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...