понеделник, 20 декември 2010 г.

На кафе: Вкус и цвят в дигитален формат

Както вече обещах, този месец съм решила да съм особено гостоприемна и съм си напоканила (хм, май няма  такава дума) бая народ да ми прави компания:) Днешният гост е малко по- различен от другите. От една страна защото я познавам лично и в огромното ми обкръжение от познати, тя е една от малкото, които бих нарекла приятел. Освен това тя реши, че не може да влезе в шаблона на тази рубрика и категорично отказа  да пише за себе си. Остави описателната част на мен, така че сега аз ще ви разкажа за Ивелина Чолакова (Ив, после да не кажеш, че не си била предупредена:).


Ако се занимавате с digital scrap booking няма как да не сте чували за Ива. Всъщност може би не го знаете, защото в блог пространството е по- известна като Damayamti от Damayanti studio

Ако се занимавате с фотография най- вероятно и вие сте чували за нея:)
http://www.flickr.com/photos/13975920@N07/
http://photo-forum.net/bg/index.php?APP_ACTION=USER_IMAGES&USER_ID=67628


Всичко започна някога, много, много отдавна, преди има няма 5 години:) За кратко си  седях вкъщи и се чудех точно с какво да си уплътня времето между смяната на памперса и храненето на дребосъчко. Като повечето майки, умирах от желание да снимам муцуните на бебето и после да отегчавам до смърт с тях, всяка жертва, имала злощастието да ми дойде на гости. Очевидно майчинството се отразява зле на мозъчните клетки и води до трайни психически увреждания:)  BG Mamma е идеалното място за изперкали майки и се явява нещо като групова психотерапия. Аз участвах често в сеансите (и все още го правя) и там се натъкнах на тема за Фотошоп т.е получих шанс да направя нещо с некадърните ми снимки.  Някъде тогава се появи Ива. Пусна снимка на нея и мъжО  и обяви конкурс за най- хубавия колаж, по случай годишнината от сватбата им. Не си спомням какво точно се случи по- натам, но в един момент се оказа, че и тя е в групата на пристрастените към дигиталния scrapbooking:) Само че нейната зависимост се оказа трайна и маниакална.


Може би ще ви е интересно да научите, че към този момент Ив беше медицинска сестра. Заряза всичко, записа се да учи Компютърна графика и се впусна в шарения дигитален свят на графичните дизайнери. Вие имате ли куража да направите подобна крачка? Аз не съм убедена за себе си и искренно се възхищавам, на хора, които се хвърлят смело на такива радикални промени. Освен, че дълго време работеше за рекламна агенция, в момента нейните скрапове се продават в едни от най- големите он- лайн магазини.

Фотографията при Ива се яви като страничен продукт:) Когато се видяхме за първи път, точно си бях взела моя ДСЛР и се разхождах гордо като листна въшка. Колко добре съм снимала е под сериозен  въпрос, но все пак след като и изпратих снимките тя реши, че иска да си купих точно такъв апарат. Предполагам, вече не се съмнявате, че много скоро го направи.


Ив, не ме убивай, знам че вече съжаляваш, че някога се подведе по акъла ми да си купиш Пентакс, но пък от друга страна, гледай положително на нещата! Сега имаш усещането, че си надобряла много и този клас апарати вече са ти тесни:) Знаеш ли какъв кеф ще бъде като смениш системата:)


 Тази Коледа, съвместно с Ива подготвихме малки книжки за подаръци на близки и познати:) От мен бяха снимките и текста, от Ивето беше графичното оформление на книжката. Тя е съвсем мъничка и я дадохме за печат в един чужд сайт.

Предна корица


 Съдържанието - на всяка страница по една рецепта


Задната корица


 Давам ви няколко жокера за вашите коледни подаръци - фотосесия, уникален календа или просто дигитална рамка за снимки
От мен само идеята:) За осъществяването и се свържете с Ива на damayantistudio@gmail.com

За да не излезем съвсем от стандарта на рубриката, Ива приготви кекс за кафето, който елегантно гарнира с дигитална рамка:) Не беше споменала как се казва този сладкиш, така че аз смело и безотговорно го кръщавам на нейния сайт:)

Кекс Пожелай си нещо

За блата
4 яйца
15 с.л. захар
15 с.л. брашно (без набухватели)
Отделят се белтъците от жълтъците. Белтъците се разбиват на сняг в суха купа. Добавят се жълтъците със захарта и продължава да се разбива. Най- накрая се добавя брашното и се разбърква внимателно с дървена или силиконова шпатула.
Пече се в предварително загрята фурна в добре намаслена тавичка (б.р или върху хартия за печене)
Още топъл се залива с кофичка кисело мляко (НЕподсладено!) и се оставя да преседи поне час.
Нареждат се плодове от компот или сладко.



Желаем ви много празнично настроение през тези последни предколедни дни!
Ива и Руми


Снимки: Ивелина Чолакова


21 коментара:

  1. Отново имаш много интересна гостенка, Лулу!
    А двете явно сте прекрасен тандем, защото книжката е страхотна!
    Историята също много ми хареса и аз искрено се възхищавам на хора, които смело преследват желанията и мечтите си и не се плашат от резките завои, може би защото аз все още не съм набрала смелост за такъв завой!
    И на двете ви пожелавам вълшебна Коледа!

    ОтговорИзтриване
  2. Руми, наистина от все сърце се радвам, че те познавам. Не, защото готвиш добре, снимаш чудесно и т.н., а, защото си един невероятен за мен човек. Защото си отровена, различна, защото знам, че мога да разчитам на теб!
    Няма как да не си призная, че се почувствах много специална тук, но все пак и уютно както у дома си :)
    Ти често си ми вдъхновение!
    Благодаря ти много!
    За написаното какво да кажа - добре, че оставих на теб :))))))))))
    Спорна седмица и много усмивки Руми!

    ОтговорИзтриване
  3. Чудесна гостенка, с много впечатляващо занимание, което прави ужасно добре! Съвместния ви проект е страхотна идея!(от онези, дето те хваща яд, че не са те осенили теб :)))) За изпълнението просто нямам думи!
    Страхотни сте, Ивелина, Руми!

    ОтговорИзтриване
  4. Поздравления и от мен - страхотно съчетание се е получило :)

    ОтговорИзтриване
  5. Ааа, убихте ме :)) Впечатляващи снимки сте измайсторили! :)

    ОтговорИзтриване
  6. И двете сте невероятни!Книжката изглежда просто страхотно, да не говорим за последната страница :) Снимките ви са просто номер 1 :). Порздрави и прекрасна предколедна седмица и на двете :)

    ОтговорИзтриване
  7. Гостенката ти е невероятна! Истински талант! А в тандем сте уникални! Благодаря за тази публикация беше истинско удоволствие!
    Весели празници!

    ОтговорИзтриване
  8. Много впечатляващо гостуване, Лулу! А двете сте създали великолепна книжка! Поздравления!

    Спорна седмица :-)

    ОтговорИзтриване
  9. Много интересна и увлекателна публикация. Благодаря и на двете ви! Ще пренебрегна за малко красивите снимки, чудните скрапбук-страници, невероятната книжка - и като идея, и като изпълнение, лесната рецепта - тъкмо по мой вкус, за да изразя възхищението си от тези, които не се страхуват да преследват мечтите си. Искрено и от все сърце ви се радвам и ви изпращам много положителна енергия.

    ОтговорИзтриване
  10. Руми, Иве и двете сте много талантливи и пълни с идеи. Хубаво е, че сте се намерили - проекта ви е страхотен! Пожелавам ви още много красиви и успешни съвместни проекти! Виртуална прегръдка и за двете ви, мили вълшебници!

    ОтговорИзтриване
  11. Определено много добър тандем сте вие двете!
    Поздравления за уменията и красивите резултати!
    Весели празници!

    ОтговорИзтриване
  12. Уникално добро решение за подарък, поздравления, страхотен тандем сте!

    ОтговорИзтриване
  13. Чудесно представена и много интересна гостенка. Горда съм, че съм я виждала на живо, макар и само веднъж.

    ОтговорИзтриване
  14. Зашеметяваща публикация! Страшно интересно ми беше! Напълнихте ми очите и душата, дами! Благодаря ви:)

    ОтговорИзтриване
  15. Когато се съберат 2 в 1 - става неочаквано добра комбинация. Това се е получило и при вас, Руми и Ива.
    И аз я "познавам" Ива от бг-мамата, но нямам удоволствието да я познавам лично. Като те знам теб, колко си прекрасна, ми е ясно, че тя е от същата кръдна група :)
    Книжката е страхотна, идеален подарък за празниците.
    И аз миналата година направих един настолен календар в кутийка с 12 месеца и корица за роднините :)

    ОтговорИзтриване
  16. Лулу, чудя се колко шапки трябва да сложа, за да започна да ги свалям в твоя чест след това. Първата определено е за изречението "BG Mamma е идеалното място за изперкали майки и се явява нещо като групова психотерапия." После за гостенката ти - чудни красоти твори. Още една шапка свалям за смелостта й. Защото подобна идея имах и аз - да зарежа сегашната си работа и да се запиша да уча графичен дизайн. Но какво направих - останах си само с говоренето. И още една шапка свалям за съвместния ви проект. Въпреки че много съм слушкала тази година, няма да получа книжка, защото не съм сред близките и познатиете ви, за което мога само да съжалявам в случая. Продължавай да ни изненадваш, ще си купя още шапки :)

    ОтговорИзтриване
  17. Искам да благодаря на всички ви за коментарите - стана ми едно топло на душата!!!
    Весели празници, нека са пълни с много усмивки и незабравими моменти ,....и вкусна храна разбира се :)))

    ОтговорИзтриване
  18. Красота, стил и много любов открих в това гостуване. За мен беше изключително приятно да стана свидетел на чудесен тандем, на много красиви идеи и снимки!
    Сърдечни поздрави и за двете!

    ОтговорИзтриване
  19. Благодарности на всички за хубавите думи! Още веднъж благодаря и на теб Ив! Не само за гостуването!

    ОтговорИзтриване
  20. Този коментар бе премахнат от администратор на блога.

    ОтговорИзтриване

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...