събота, 1 октомври 2011 г.

На кафе: Милена и сладкото царство на елегантните торти


Правенето и декорирането на торти е едно от онези неща, които истински ме забавляват:) Не че се справям кой знае колко добре, но наистина ми доставя огромно удоволствие. Непрекъснато ровя  да си търся идеи, да науча нещо ново или просто ей така, да видя какво правят другите. Един от първите блогове, на които се натъкнах е този на Милена. Семпли и красиви торти, изпипани до последния детайл, красиви и пъстри сладки, декорирани с голяма прецизност, пухкави мъфини или просто рецепта за нещо сладичко, в нейният блог може да се почувствате наистина, като дете в шарена сладкарничка. Освен радост за окото, тук може да откриете купища полезна и систематизирана информация за това как се декорират сладки, как се използва ройал айсинг или как да си направите пеперуди от шоколад. Лично за мен това е едно от малкото места, където можеш да откриеш толкова подробни обяснения и то на български!  Както и с повечето ми гости, оставих Милена сама да избере темата за гостуването си и съм много щастлива, че тя се спря именно  на нагледно обяснение за декориране на торта.
Задължително посетете сладкото царство  на Милена, където може да прочетете още много друга полезна информация или просто да се насладите на перфектно изпипаните и сладкарски произведения: 


  
Благодаря за поканата за гостуване, Лулу! Радвам се, да се присъединя към твоята „галерия на славата” ! :–)
 Лулу ме помоли да разкажа нещо за себе си и да покажа нещо от декорирането на торти. Второто ми се вижда по- лесно :-)


Ще започна от интересът ми към тортите.  Малко торти имам декорирани за две години и половина. От толкова време се занимавам и с това сладко хоби.  За мен торто- декорирането е по скоро терапия, моят начин да релаксирам. 


 Шопингът далеч няма такова въздействие върху мен :-). А далеч не това беше причината да се захвана с това занимание. За 4-тия рожден ден на синът ми исках да му поръчам 3 Д торта Томас (от филмчето „Томас, парният локомотив”).
Оказа се непосилна задача. Сладкарниците, които приемат поръчки за торти правят сравнително непретенциозни торти с пластмасова декорация за деца. За това записах курс за декориране на торти и вече за 5-тия РД на Алекс успях да направя мечтаната торта, само че с Гордън (любимият му локомотив от същата серия). 


О, да, май трябваше да започна с това, че съм Варненка, но последните 9 години живея в Холандия. Тук изкарах и курсовете за декориране на торти. Декорирането на торти е едно безкрайно учене и усъвършенстване.


Стремя се да опитам различни техники. Не мисля, че съм си намерила типично моят стил. За нито една моя торта не мога да кажа: „Ето тази ми е любима, много я харесвам и се получи страхотно!” 



Изключително самокритична съм и това е може би причината и да не пиша по форуми. Нямам потребност от критични коментари, сама съм си най- големият критик.
 Декорирането на торти и други сладки изкушения е всъщност първото ми и единствено хоби и ако все още проявявам интерес ( с приливи и отливи), това е защото си е предизвикателство. 



 Никога не съм проявявала някакви творчески  изяви- не умея да рисувам, бродирам гоблени, шия или каквото и да е друго. Готвенето не ми е страст. Не, не блестя с никакви артистични заложби.



Всъщност съм по скоро земна и  уравновесена личност. Може би и за това ми допада Холандия.  При холандците няма нищо излишно- нито в облеклото, начина на общуване и поведението.  Практични  (да не кажа стиснати) хора, те са превърнали в изкуство и необходимост пестенето във всяко отношение. 



И за да добиете по- добра представа за мен да добавя- карам колело, радвам се на лалета през цялата година, не ми пречи дъждовното време и дънките са ми незаменими. 


 Достатъчно за мен. Ще ви покажа как съм декорирала тази торта. 


 Лесен и ефектен начин за бърза, но елегантна торта. „Плисетата” са акцентът в тази торта. Нарекох я Носталгична торта, може би заради черно § бяло снимки и асоциацията за нещо ретро. 



Като шаблон за равномерно разпределение на плисетата може да ползвате кръг с диаметъра на тортата , изрязан от хартия за печене.  Аз използвах дъното на тава, къде е печен блатът за да очертая окръжността.  Сгъвате шаблонът на половина, след това отново и така докато получите триъгълник с желания размер. Моите триъгълници са 16. За 20 см торта използвах 300 г фондан.


 Налагате кръгът от хартия за печене върху тортата и с нож отбелязвате триъгълниците. Това ви помага да прецените отстоянието на отделните плисета. Под първото плисе поставяте хартия за печене за да може да подпъхнете и залепите последното плисе. Най- добре е да нарежете триъгълниците от фондан и за ги предпазите от изсъхване ги поставите в прозрачна папка. Така може да ги наредите върху тортата наведнъж. На всеки триъгълник се прави подгъв от едната страна,  както е показано на снимката. Подгъвът е около 0.5 см (може и по- широк, по ваше желание). Триъгълниците се редят в посока на часовниковата стрелка върху тортата.

 Аз използвах шаблон от хартия за печене за изрязването на триъгълниците. Дължината на шаблонът е дължината на плисето от центъра на тортата до долния ръб. Използвах триъгълниците, разчертани на тортата и добавих по 0.5 см от двете страни за да мога да направя подгъва.
 По средата на тортата поставих импровизирани перли, топчета от фонтан оваляни в сребърна боя на прах. 


За да прикриете струпването на плисета може да поставите някаква друга украса по ваш избор.

Успех!



19 коментара:

  1. Блога на Милена е едно от местата, които истински ме вдъхновяват. Моя голяма все още несбъдната мечта е декорирането на торти и като един много, ама много прохождащ в сферата лаик сайтове като този на Милена с подробни обяснения и снимки са в огромна полза. Не всеки декоратор обича да споделя тънкости а при нея всичко е страхотно обяснено и илюстрирано, за което много и благодаря! Пожелавам и вдъхновения и прекрасни положителни емоции! И на двете - усмивки и чуден уикенд от мен :-)

    ОтговорИзтриване
  2. Винаги съм се възхищавала на това изкуство! Страхотни произведения, Милена. Със сигурност ще надникна в блога ти :)

    ОтговорИзтриване
  3. Първите ми стъпки в сладкарството започнаха със Sweet Kingdom. Чрез рецептите и насоките си Милена ме накара да повярвам в себе си. Миленче благодаря ти и от тук!

    ОтговорИзтриване
  4. Талантът винаги ме изпълвал с уважение, респект и възхищение. Като знам колко търпение, труд и сръчност трябват за подобни начинания! Браво, Милена, и искрени комплименти!
    Страхотен гост си поканила, Лулу!

    ОтговорИзтриване
  5. Респект към тортите и таланта на Милена! Благодаря за подсладеното кафе, Лулу, много ми беше приятно да разгледам част от сладкото царство и тук :)

    ОтговорИзтриване
  6. Милена, винаги е била истинско вдъхновение за мен. Много изчистени, свежи, изискани торти. Без излишни детайли и елементи. Работи чисто, спретнато и много красиво. Винаги намира време, за да остави по една хубава дума в блоговете.
    Миленка, интересно ми беше да науча нещо различно днес за теб.
    Руми, благодаря на теб за избора. Поздрави за двете.

    ОтговорИзтриване
  7. Миленка, чудесна си :)
    И за мен е удоволствие да се наслаждавам
    на страхотните "произведения на изкуството"!
    Лулу, поздравления за прекрасния избор!

    ОтговорИзтриване
  8. Сърдечни благодарности на всички ви за хубавите думи! Беше удоволствие да гостувам на Лулу, макар че ме хвана "сценична треска" малко преди публикуването на поста, като знам какви гости кани Лулу и какви постове пише сама :-)
    Благодаря за поканата, Лулу! Хубаво е да те хвалят от време на време :-)

    Усмихнат уикенд! Поздрави :-)

    ОтговорИзтриване
  9. И аз се радвам на Сладкото Царство :) Блог който ме вдъхнови да декорирам с роял айсинг миналата година :) Съветите, декорациите и тортите на Милена са незаменими :) Благодаря Лулу, Благодаря Милена!

    ОтговорИзтриване
  10. Поздрави за гостенката и домакинята!Сладкото царство отвори порти за посетителите по много впечатляващ начин.
    Успешен нов сезон за двата блога и прекрасните Милена и Лулу!

    ОтговорИзтриване
  11. Невероятна красота! Сърдечни поздрави и пожелания за нестихващо вдъхновение и на гостенката, и на домакинята!

    ОтговорИзтриване
  12. Милена е тортена вълшебница!
    Поздравления!

    ОтговорИзтриване
  13. Много харесвам гостенката ти, Лулу!
    С удоволствие надничам при нея и много ми е приятно, когато видя нова публикация, защото знам, че ми предстоят минутки, в които ще се насладя на изящество, красота, елегантност и много артистичност - такива са за мен нейните торти!
    Миленка, благодаря за удоволствието, а също и за хубавите думи, които винаги намираш за мен, когато ми идваш на гости!
    Поздрави на теб и на Лулу!

    ОтговорИзтриване
  14. Още веднъж хиляди благодарности на Мелна, че се съгласи да гостува и още толкова извинения, че забавих публикацията!
    Милена, както и почти всички други гости в блога ми, много се притесняваше как ще погледнете на този пост, но определено опасенията и бяха неоснователни!
    Благодаря на всички ви и хубави и усмихната нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  15. Правя чести разходки из сладкото царство на Милена.Всички нейни постове са изключително интересни и полезни .
    Милена винаги си била много щедра и отзевчива към всички нас,което те прави не само добър домакин ,но и добър гост.
    Благодаря на Лулу ,за този пост към който имах възможноста да изкажа по-горното си впечатление и уважение към Милена !

    ОтговорИзтриване
  16. Миленка е една вълшебница.Бог я е целунал по челото като се е родила!

    ОтговорИзтриване
  17. Лулу,гостенката ти е наистина едно бижу и като ведър и слънчев човек,и като страхотен майстор в сфера от кулинарията,в която се чувствам като една Алиса и поглъщам всяка подобна творба с огромен интерес!Благодаря за този пост,чрез който успях да разгледам освен тази много стилна торта,и останалите й вълшебства!Допада ми и че открих още една варненка сред блогърките!
    Сърдечен поздрав и за двете!
    Роси

    ОтговорИзтриване
  18. Благодарности за чудесната гостенка, Лулу! Сладкото царство е едно от местата, където очите ми се пълнят с красота. Милена, имаш златни ръце и огромен талант. Влюбена съм в тортата за Амстердам, откакто я видях по Нова година :).
    Сърдечни поздрави и за двете ви и хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  19. С голямо закъснение искам и аз да се включа с много хубави чувства и с поздрав както за добрия избор на гост, така и за чудесното представяне на този гост.

    Милена за мен е онова, което всеки един човек носи в мечтите си когато си пожелава приятел. Едновременно с това тя за мен е нещо като есенция на мъдрост, премереност и елегантност И в украсата на сладки произведения, както и в безпогрешното им аранжиране и представяне.
    Естествено, тук няма и място за съмнение къде се крие причината за това - общата варненска следа, то е ясно ;))
    С много обич ти пожелавам, Милена, да продължаваш да твориш - и за твоя, и за наша радост!
    Благодарност за хубавия урок, който си подготвила за гостуването тук! :)

    ОтговорИзтриване

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...