петък, 4 октомври 2013 г.

Есенно

Очакваме циганско лято, а Витоша осъмна покрита със сняг. Очаквах слънце и златни багри, а днес на Витиня имаше само плътна, лепкава и студена мъгла. Честно казано не ме притеснява.Обичам есента дори и такава - с чадъри и студ.


Миризма на мокри кестени, нападали по покритите с листа тротоари. Изненадващи пориви на вятъра, който още не може да реши, дали е свършило лятото. Ябълков щрудел, тажин с тиква, сушена биволска наденица, крем супа от праз и чипс от цвекло.


На терасата се чува тихото жужене на сушилнята за зеленчуци и ароматите на сушени чушки, ябълки, круши и домати се сливат в някаква много странна и по своему приятна есенна миризма.


Вечерите са по- дълги а прозорците запотени от парата на тенджерата. Пламъците на камината проблясват по стените, а навън мирише на пушек и печени чушки.


Днес Мартина каза че ги обича всичките. За сезоните ставаше въпрос и май в това отношение много си приличаме.


Рецептата днес изобщо не е есенна, но беше чудесна компания на чабатите с чесново масло и домашните биволски наденички, които правиха компания на розето тази вечер. Ще ме извините за ужасните снимки. Някак неуместно ми се стори да разваля цялата романтика на камината и тишината на децата, които като никога не се караха, като опъна кабелите на моите прожектори:)


Салата с рукола, артишок и запечено сирене

  • 1 пакет микс от рукола и бейби спанак- ако не намерите готов, може да купите по отделно или да комбинирате рукола и зелена салата
  • 7-8 чери домати
  • 100 г маринован артишок (купувам готов в бурканче)
  • 30 г орехи
  • 50 г сушени домати в зехтин
  • 150 г твърдо сирене, халуми или твърд, ронлив кашкавал
За дресинга
  • 1 с.л мед
  • 1-2 с.л балсамов оцет
  • 4-5 с.л зехтин
  • сол на вкус
Количествата са по- скоро въпрос на вкус, от колкото на точни измервания

Руколата и спанака се измиват и отцеждат. Измитите чери домати се нарязват на половинки. Артишока и сушените домати се нарязват на едро. Продуктите за дресинга се смесват до хомогенна смес и с нея се овкусява салатата.
 Сиренето се изпича до кафява коричка на силно загрят тиган. Ако е прекалено мокро, оваляйте предварително в малко брашно. Конкретно днес ползвах кашкавал, но беше ронлив и по- скоро загаряше от колкото да се разтопи. Оставя се да изстине и се нарязва на ивици.
Подреждат се отгоре върху салатата.

12 коментара:

  1. Ее, много добре ми дойде тази публикация, тамън изгледах и последната лекция за днес и хвърлих бърз поглед във фейсбук и каква приятна изненада. Даже песен си пуснах за фон, докато чета :)). Тъкмо се чудих как да се самонаградя, направо като по-поръчка :)).
    Много ми харесаха снимките, толкова са топли и уютни :). Напомниха ми за последната ми есен на село, ех, българска есен!
    Сърдечни поздрави,
    Гери

    ОтговорИзтриване
  2. Страхотни са станали снимките. пълни с топлина и уют! И салатката- доста нестандартна, ама на мен са ми достатъчни снимките за да се нахраня с красота! Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  3. Уют ала Лулу - от думите в текста до одеалото, метнато върху притихналите крачета :)

    ОтговорИзтриване
  4. Ех, Лулу, дай боже всекиму такива "лоши" снимки.....Прекрасна есенна уютна домашна феерия!
    С усмивка
    Мария

    ОтговорИзтриване
  5. Страхотни кадри и рецепта, Лулу! И много топло и уютно ми стана, за което най-сърдечно ти благодаря!
    Поздрав и спокоен уикенд!

    ОтговорИзтриване
  6. Лулу, не ти трябват кабели, то е в отношението ти към нещата. :)
    Поздрави и благодаря за подарения уют! :)

    ОтговорИзтриване
  7. Толкова топли и уютни кадри... стоплиха ме, макар при мен да е 14 градуса в момента, а всичко под 15 по Целзий да е отрицателна температура в моите възприятия :)

    ОтговорИзтриване
  8. "А лятото е само наужким, замирише ли на печени чушки, пейзажа газим с мокри обуща и бързаме да ги събуем вкъщи" - Димитър Таралежков :)))

    ОтговорИзтриване
  9. Невероятно красиво и уютно, чак ме стопли, усмихна и сякъш ме потопи в един друг свят ... приказен и не много реален ...
    На фона на опитите ми за домашен уют, вкусна топла вечеря и някакви бегли нотки на идилия ... и сгромолясването от стоварва щите ми се на главата безчет капризи и ОЩЕ и ОЩЕ ...
    Страхотни снимки Руми есента ти действа вдъхновяващо :)
    Сърдечни поздрави и целувки за теб и децата :)

    ОтговорИзтриване
  10. Такава топлина и уюут. Благодаря,че го създаваш и на нас,Руми.

    ОтговорИзтриване
  11. Страхотни снимки!! Невероятен дом и тоооолкова много уют!!

    ОтговорИзтриване

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...