понеделник, 12 декември 2011 г.

Канелен венец

Добро утро! Кафенце?! То върви с нещо сладичко:) Мога да предложа един много ароматен канелен хляб.


Е това е, Коледа е ужасът за хората, които не обичат канела:) Мъжът на Лулу не обича цитрусови корички и много страда, когато по това време на годината се развихря на тази тема. Добре, че поне канела харесва:)

Видях преди време тази рецепта при Анджи и още от от първата секунда, бях сигурна, че ще я направя. Макар, че изобщо не я спазих в първоначалния и вид, запазих технологията на правене, която всъщност е много интересна.
Освен това, този канелен венец има едно много голямо предимство - ако случайно нещо не ви се получи и не го докарате на вкус, винаги може да си го използвате като украса на масата с няколко свещи в средата:)


Обърнете внимание на снимката горе в ляво. Ако случайно, не може да прочетете какво пише на листчето, текста гласи "Не яж! Не е снимано!" Не знам дали схващате на какъв тормоз подлагам домашните. В общи линии през уикендите, ако случайно не ходим някъде, аз се развихрям в кухнята и не давам никой да припари. И когато всичко е готово, вместо щастливо да седнем да изядем кулинарния "шедьовър" аз разпъвам "ракетната" остановка и се почва едночасово снимане, докато всички изприпадат от глад.

Съдбата на този венец беше горе- долу същата, с тази разлика, че го правих вечерта и накрая ме домързя да го снимам. Оставих му една бележчица, което разбира се не създава силов щит около него и  не го защитава от хищници. В крайна сметка, станах рано сутринта, за да го отбранявам от набезите.  Два часа по- късно беше изяден в акомпанимента на задушени ябълки с карамел. Много добре му паснаха:)

Продукти:

За тестото
  • 1 яйце
  • 125 гр хладко мляко
  • 50 гр масло
  • 100 гр кафява захар
  • 150 гр брашно от спелта
  • 150 гр бяло брашно
  • 1 пакетче мая (7 гр)
 За плънката


  • 50 g размекнато масло
  • 50 гр кафява захар
  • 50 гр бадемов марципан
  • 2 с.л канела
Филирани бадеми за декорация


Маята се смесва с 2 пълни супени лъжици брашно и 1 с.л захар, след което се разтваря в хладкото мляко и се оставя 15 мин да шупне

В дълбока купа се пресяват брашната. В средата се прави кладенче, в което се сипва маяната каша, яйцето, разтопеното масло и захарта.

Замесва се гладко тесто и се оставя да втаса 40 минути или докато удвои обема си. Ако ползвате машина за хляб, може просто да изсипете всички съставки вътре и да включите на програма тесто с втасване. Аз направих точно това.

Изсипвате втасалото тесто върху набрашнен плот. Размесвате леко и разточвате на кора с дебелина около 1 см.

Смесвате мекото масло, кафявата захар, бадемовия марципан и канелата до хомогенна каша, с която намазвате кората. Посипете с филираните бадеми. Навивате на руло и срязвате по дължина по средата. Усуквате двата фитила един около друг и оформяте венеца.
Правих го доста късно и не можах да снимам но си позволява да постна снимките на Анджи


Премествате в тава, застлана с хартия за печене и оставяте да втаса още 20 минути. През това време загрейте фурната на 180 градуса. Печете 30-35 минути.


Поръсете с пудра захар и декорирайте по желание.








41 коментара:

  1. Изглежда изумително! А аз пия "голо" кафе...

    ОтговорИзтриване
  2. С удоволствие си пия кафето в компанията на джинджифилово-канелени бисквитки и твоя невероятен венец!
    Хубава седмица ЛуЛу и се надявам, че вече си по-добре:)

    ОтговорИзтриване
  3. Искам кафенце,да!И парченце от венеца!Изумително вкусно и празнично изглежда мила!

    ОтговорИзтриване
  4. Много красиво и празнично,не бих посмяла да си чупна да не разваля магията!
    Хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  5. Невероятно красив хляб, много интересно сплетен! Представям си ....какъв приятен аромат на канела има!
    Приятна и успешна седмица Лулу!!!

    ОтговорИзтриване
  6. Снимките са невероятни!!! :))) Много добро коледно предложение! :)))
    Поздрави

    ОтговорИзтриване
  7. Невероятно изглежда!За мен само снимката е достатъчна и кафето на бюрото ми.
    Благодаря, за тази наслада за очите ми!
    Усмивки и от мен в този 12-ти декемврийски ден!

    ОтговорИзтриване
  8. Незабравка Любова -Нези12 декември 2011 г. в 9:55

    Няма да се повтарям,наистина много красиво представяне на този уникален канелен венец. На мен не ми се отдава да правя такива неща и може би затова тази сутрин се връщах поне четири пъти до момента ,за да му се наслаждавам. Хубава седмица ,Лулу ! Радвам се ,че си добре!:)

    ОтговорИзтриване
  9. Изглежда много лесно и практично. И адски вкусно...
    Хубаво начало на новата седмица!

    ОтговорИзтриване
  10. Прекрасна идея.Мога ли само да попитам,този марципан може ли да се замени с някакъв шоколад и от къде се купува брашното.С уважение,Петя.

    ОтговорИзтриване
  11. Уаууу, изглежда и звучи много вкусно и празнично! Превъзходен!

    ОтговорИзтриване
  12. Днес понеделнишки, доста хора са ранобудни:) Благодаря ви, че наминахте да си изпием кафето заедно:)
    Петя, марципана който ползвам е бадемов, което всъщност са бадеми смлени на каша. Мисля че няма да има проблем да го замениш с шоколадов ганаш (разтопен шоколад с масло и малко сметана).

    ОтговорИзтриване
  13. Венеца е страхотен! Ще си позволя да го направя за едно кулинарно парти в края на седмицата =) Само да питам: Защо на снимките след сплитането има 2 венеца, а после готовия е само един?
    Поздрави,
    Теододра

    ОтговорИзтриване
  14. Теди, снимката, която съм използвала за технологията е от блога на Анджи (линкнала съм към нея) Тя е направила два по- малки венеца. Аз реших да направя само един, но по- голям.

    ОтговорИзтриване
  15. много красив и вкусен изглежда. а снимките са мечта. разказът много ме развесели :). поздрави!

    ОтговорИзтриване
  16. То, с домашните е така.. Или ние не ги дразним, или те нас :)Особено важно е да не остават гладни твърде дълго.
    Много хубави идеи се насъбраха. Скоро няма да се почива май :)

    ОтговорИзтриване
  17. Чудесно предложение Лулу!
    Беше ми забавно и да прочета поста ти!Ситуацията у дома е същата със снимките- с яденето, аз също оставам бележки по десертите в хладилника или кутиите, а понякога се налага да ги приготвя пак - за щастие на всички.Най-голямата радост е, когато хапнат фото моделите!Но, да не се оплаквам толкова, в се пак ми звънят и ме питат, приключила ли съм със снимките...:-)
    Лулу, благодаря за невероятното настроение, което ми създаде!

    Сърдечни поздрави

    ОтговорИзтриване
  18. Lulu, страхотен венец! Красива аранжировка и прекрасни снимки. Много коледно и празнично настроение ми създава предложението ти. Изглежда топло, ароматно и уютно.

    ОтговорИзтриване
  19. Много ми хареса този венец-като за врата си го направила....
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  20. Този невероятен естонски крингел/ако си го превеждам правилно де/и аз съм го сложила при чакащите,макар че не съм сигурна дали го харесах при същата дама.
    Както и да е де....твоят е разкошен,Руми и снимките,разбира се,си заслужават всички забрани!
    Радвам се,че не съм единствената,която тормози народа у дома заради не снимани неща,справка последната ми публикация :)!
    Ще се полюбувам още малко на твоя уханен венец и ти пожелавам хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  21. Радостина Ганева12 декември 2011 г. в 16:46

    Лулу имам въпрос :) на каква повърхност снимаш .. ясно маса дървена ясно ... но специално за снимане ли си я купила?

    ОтговорИзтриване
  22. Много благодаря на всички за хубавите коментари!
    Еликсирче, това което не харесах в оригиналата рецепта, беше липсата на захар в тестото. Аз сложих и стана доста вкусно, но другия път мисля да сложа даже още повече.
    Радостина, не е маса:) Просто е една дъска, която стои на терасата и когато снимам я слагам върху кухненската маса:)

    ОтговорИзтриване
  23. Ей,много ми хареса този "венец" !
    След ударната доза меденки (над 500 броя),ще го направя .
    Благодаря за идеята и красивите снимки !

    ОтговорИзтриване
  24. Е ти ме УБИ с тези 500 меденки! Аз 50 направих и щях да умра...

    ОтговорИзтриване
  25. Strahotno! Az sum ostaviala belejka vurhu shokolad "Ne iaj. Za gotvene e".
    Kanela ne obicha, az se opitvam da go ubedia, che vliiae dobre na kruvnata zahar. Ima li recepta za iabulkite s karamel? S tozi venec shte pokania priiatelki za sledobedna sreshta.

    Nikolina
    PS Izviniavai za maimunucata. Niamam kirilica na tozi komputar.

    ОтговорИзтриване
  26. Най-прекрасните предколедни снимки!

    ОтговорИзтриване
  27. Прекрасен венец и снимки, Лу! Не съм оставяла още бележки, но преди да се яде нещо се пита дали е снимано. :) Хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  28. Ахх Руми, уникално красиви снимки! Обаче с бележката ме разби :))) ... незнам дали в къщи ще оцелее до сутринта :)) Фантастично и много ароматно, а канелата ... направо я обожавам !

    ОтговорИзтриване
  29. Ох, твоите хора в къщи са подложени на Светата Инквизиция :)
    Но пък всички тези снимки са толкова прекрасни....
    Аз за кафето нямах време, но бих го хапнала по всяко време!
    Канелата я обожавам, виж за коричките...обичам аромата им!

    ОтговорИзтриване
  30. Цял ден отварям и затварям в офиса този венец- останаха ми очите в него:-)
    И силно се надявам времето да е на моя страна и да направя нещо подобно за празниците,. И задължително със захар:-)
    Снимките са вкуууусни:-)

    ОтговорИзтриване
  31. Идва ми да си изям монитора :)))

    ОтговорИзтриване
  32. Лулу, здравей :)
    Не съм се отбивала при теб сигурно поне половин година, не помня.
    Но на заглавието "Канелен венец" определено не успях да устоя :)
    Разкошен венец си направила, възхитителен даже :)
    Желая ти весело посрещане на идващите празници!
    Всичко най-добро!

    ОтговорИзтриване
  33. I can not read your blog but I your pictures are fantastic! Have a lovely day! Linda

    ОтговорИзтриване
  34. Lovely picture. Do you have this recipe in English? X

    ОтговорИзтриване
  35. Здравей, миналата зима направих твоя канелен венец и ето как стана: http://instagram.com/p/Zbxkz/ Много благодаря за рецептата!

    ОтговорИзтриване
  36. Your photos talk for themselves. They are great.
    I count on google translator to understand your recipe.
    Hallo from Rome.

    ОтговорИзтриване
  37. Beautiful! Looks delicious! Greetings from Las Vegas!

    ОтговорИзтриване
  38. Ако вместо брашно от спелта се използва бяло брашно, дали е проблем това?

    ОтговорИзтриване
  39. Много благодаря! Хубава неделя!

    ОтговорИзтриване

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...